Book review #16

Uběhla zase nějaká doba a je čas shrnout těch pár knih, které jsem stihla přečíst. Je totiž mezi nimi pár kousků, které si opravdu zaslouží pozornost. Pojďme se tedy na těch šest statečných podívat.

 


Patricia Gibney: Ani slovo

Na scéně se opět objevila tahle série, o níž už si možná pamatujete, že ve mně probouzí rozporuplné pocity. Stále si stojím za tím, že hlavní postavu, inspektorku Lottie Parkerovou, opravdu nemám ráda, stále to ale vyvažují ostatní postavy.

Ani slovo je dílem, který vás nenechá v klidu sedět. Hlavní zápletkou jsou totiž vraždy nevinných dětí. A to je asi to nejhorší, co vlastně může vůbec být. Celou dobu ve vás tedy bude hlodat, jak někdo může být tak zvrácený a vraždit ty bezbranné duše, které za nic nemůžou. Pokud tedy máte slabší žaludek, knize se spíše vyhněte.

 

Agatha Christie: Vražda v Orient-expresu

Legendární Orient-expres uvízl na své pravidelné cestě Balkánem ve sněhových závějích. Krátce nato je nalezen ve svém kupé zavražděný jeden z cestujících. Přestože okno bylo otevřeno, absence stop ve sněhu značí jediné – vrah je někde ve vlaku.

Máte-li rádi poctivé detektivky, s Agathou Christie nikdy nešlápnete vedle. Vražda v Orient-expresu spadá do série s hlavní postavou detektivem Herculem Poirotem. Nečekejte žádné velké krveprolití, spíš si pořádně zahřejete mozkové závity. Tohle je totiž stará dobrá detektivka v tom pravém slova smyslu.

 

Sarah J. Maas: Půlnoční koruna

Celaena se po výhře v klání stala královou bojovnicí a jejím úkolem je pro krále Adarlanu vykonat tu nejšpinavější práci – vraždit ty, které král poručí. Moc dobře ale ví, že král něco skrývá, a proto se vydává zjistit, co je jeho hnacím motorem. Dobře si ale uvědomuje, že v ohrožení není jen její život, ale i životy jejích blízkých.

Půlnoční koruna mě oproti Skleněnému trůnu bavila o poznání více. I když milostný trojúhelník, který se v tomhle díle vyrýsoval ještě víc, mi byl proti srsti. Uronila jsem i slzičku, protože knihu opustila jedna z naprosto skvělých postav. Zároveň jsem si ale oblíbila jinou. Jsem tedy zvědavá, co přinesou další díly.

 

Lesley Kara: Fáma

Tuhle knihu jsem měla na seznamu už pěkných pár let, prakticky od doby, co vyšla. Joanna je svobodná matka žijící v přímořském městečku. Začne navštěvovat čtenářský klub a při jednom setkání vypustí fámu, kterou se doslechla – že v městečku žije žena, která jako mladá zabila malého chlapce. To pochopitelně rozvíří obavy a otázky a vše dojde až do bodu, kdy se tamější obyvatelé začnou navzájem podezřívat.

Podle anotace jsem od knihy očekávala opravdu dobrý příběh. Jakmile jsem ale začala číst, pocítila jsem, že to všechno je trochu prvoplánové. Samotný konec jsem odhalila vlastně hned na začátku, takže na závěru nepřišlo nic překvapivého. Věřím ale, že pro ty, kteří nemají podobný styl a žánr načtený, by kniha mohla být opravdu zajímavá a napínavá.

 

Jeremy Clarkson: Jeremyho farma nejen zvířat

Jeremy Clarkson je britský novinář píšící zejména o autech, kterého můžete znát ze seriálů jako Top Gear nebo The Grand Tour. Během covidu však automobilky nechtěly příliš novinářům půjčovat auta na recenze, proto se Jeremy vrhl na éru farmaření. Své poznatky začal publikovat v novinových sloupcích, jež jsou právě obsahem téhle knihy.

Celá kniha je tedy sbírkou více či méně vtipných postřehů ze života na farmě, a to od úplného zrodu, přes první pokusy a pády s pěstováním, chovem nebo třeba zavlažováním. A protože je to Jeremy Clarkson, vše je psáno humorem, který ne každému sedne, protože není vždy korektní. Pokud se ale přes tohle dokážete přenést, čtení je to opravdu dobré. Rovněž doporučuju si pustit seriál z produkce Amazonu Clarksonova farma.

 

Alena Mornštajnová: Teribear – Tajemství modré krabice

Já a knihy Aleny Mornštajnové spolu máme složitý vztah. Přestože spousta (nebo dokonce většina) čtenářů tuhle autorku a její knihy miluje, já stojím spíše na druhé straně spektra. Říkala jsem si, že třeba kniha pro děti by mohla můj názor trochu změnit.

Teribear je maskotem Nadace Terezy Maxové již řadu let. Právě tenhle červený medvěd ožívá v téhle knize a snaží se najít místo, kterému by mohl říkat domov. Zavítá do zoologické zahrady, do cirkusu, ale i do lesa. Potkává spoustu kamarádů, kteří ho na jeho cestě doprovázejí.

Je to příběh o přátelství, o hledání štěstí a spokojeného života. Ukazuje dětem i rodičům, že cesta ke šťastnému životu je možná, ať už jste člověk, nebo jen plyšový medvěd. Knihu tedy malým čtenářům vřele doporučuji.

Komentáře

  1. jeee, nevěděla jsem, že Clarkson o tom farmaření vydal i knížku oO ten seriál je super, tak se kouknu i po knížce, hehe, díky za tip :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vraždu v Orient Exprese som čítala. Veľmi dobrá kniha. A Poirota mám veľmi rada. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky