Book review #15

Najít si čas a energii na čtení občas není vůbec jednoduché. Proto mě poslední měsíce hodně zachraňují audioknihy. A přestože je teprve půlka května, je mi jasné, že kvůli učení se na státnice do konce měsíce už ani víc nepřečtu. Pojďme se tedy podívat alespoň na ty čtyři kousky, které jsem od začátku dubna zvládla.

 


Julie Caplin: Domek v Irsku

Pomalu začínám zamačkávat slzičku, protože mi začínají docházet knížky od Julie Caplin. Právě Domek v Irsku je jednou z posledních, které mi od ní ještě chyběly. A musím vám říct, že to byl zase zážitek!

Ačkoli by se to celé mohlo zdát už jako jedno velké klišé, tenhle příběh začíná trochu jinak. Hannah se přihlásila na kuchařský kurz v Irsku. Večer před tím, než dorazí do cílové stanice, potkává v hotelu Conora – a to ne dvakrát běžným způsobem… Druhý den ráno odjíždí vstříc novým zážitkům s vědomím, že toho muže už nikdy neuvidí. To se ale šeredně mýlí.

Domek v Irsku se stal jedním z mých oblíbených dílů. Jednak jsem se vždycky toužila do Irska podívat, jednak je zase trošku jiný než ty předešlé a naprosto si mě získal svou atmosférou. Navíc má opět skvělou myšlenku, kterou vám ale kulišácky nebudu prozrazovat.

 

Marie Poledňáková: Jak vytrhnout velrybě stoličku

Pokud znáte stejnojmenný film, kniha vás ničím nepřekvapí. Máte-li ale chuť si příběh připomenout trošku jinak než sezením na gauči s ovladačem v ruce, knihu určitě zvolte. Nečeká vás vůbec nic nového, kniha prakticky kopíruje scény z filmu, i tak je to ale (alespoň pro mě) příjemný návrat do dětství.

 

Vilém Mrštík: Maryša

Trochu to vypadá, že jsem začala doplňovat deficit dramat, protože každé book review tady alespoň jedno zmíním. Tentokrát to byla známá Maryša. Líbila se mi především volbou jazyka, protože je zde krásně vyobrazeno a použito moravské nářečí a celému příběhu to proto dodává ještě větší autentičnost.

 

Douglas Adams: Stopařův průvodce Galaxií

Jako poslední tady máme tak trochu pro mě netradiční žánr – sci-fi. Chtěla jsem alespoň jednu takovou knihu přečíst a byla to buď tahle, nebo Star Trek (na ten nakonec ale řada asi taky přijde).

Prostý pozemšťan Arthur se díky svému kamarádovi Fordovi dostane na kosmickou loď a vyhne se tak největší katastrofě v dějinách lidstva – zničení planety Země. Zjišťuje, že jeho kamarád je ve skutečnosti mimozemšťan a že dějiny nejsou takové, jaké mu byly předkládány.

Upřímně jsem od knihy čekala možná trochu víc, takže mě nebavila. Ano, vím, že se jedná o první díl ze série, ale vůbec mě nenalákala k tomu, abych (alespoň teď) ve čtení pokračovala. Ačkoli se objevilo pár světlých momentů a celý námět mi přijde dobrý, zkrátka a dobře to není nic pro mě. Třeba někdy příště.

Komentáře

  1. Úprimne som netušila, že film Jak vytrhnout velrybě stoličku je podľa knihy. Ten film u mňa vždy evokuje Vianoce, pretože práve v tom období bežal v televízii. Bolo by zaujímavé prečítať si aj knihu. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky