Book review #12

Podzim je za námi a Vánoce nás čekají. S koncem roku nejen upadá moje aktivita na tomhle blogu, ale i má chuť číst. Je to vcelku paradoxní, když právě v listopadu, kdy je prakticky pořád tma a člověk je doma, nemám na knihy vůbec čas a náladu. I tak se tady ale našlo pár přečtených kousků, tak se na ně podíváme.

 


Kateřina Tučková: Bílá Voda

O Bílé Vodě jsem se letmo zmínila již v minulém book review. Tahle kniha mi zabrala značnou část dvou měsíců, protože je to opravdu bichle a žádné dvakrát lehké čtení. Po mé zkušenosti s Žítkovskými bohyněmi zastávám názor, že knihy od Katky Tučkové je nutné číst více než jednou, abyste je zcela pochopili.

Výjimkou tedy není ani tenhle její počin. Vypráví se nám zde příběh ze současnosti očima Leny, která se ocitne v internačním klášteře Bílá Voda na česko-polských hranicích. Seznamuje se zde s jeho obyvatelkami a pomalu se dozvídá, co se (nejen) za zdmi kláštera odehrávalo v minulosti. Souběžně s touto dějovou linkou také běží příběh, který čtenáři vypráví celou minulost, a to zejména prostřednictvím korespondence, deníkových zápisů a archiválií.

Předem vás upozorňuju, že to opravdu není lehké čtení. Řeší se zde otázka víry, náboženských „sekt“, ale také potratu či znásilnění. Na večery pod lampou tedy spíše nedoporučuji, pokud nechcete jít spát s menší depkou. Sama si knihu ale asi budu muset přečíst ještě jednou, protože některé ty informace na mě byly až příliš zmatené a nevyznala jsem se v nich.

 

Kolektiv autorů: Všechny za jednu

To se takhle jednou sešla Petra Soukupová, Petra Dvořáková, Anna Bolavá, Markéta Pilátová a mnozí další a vydali společně soubor povídek. Povídek o přátelství a jeho síle i křehkosti.

Nejvíce mě zaujaly právě povídky od výše zmíněných autorek, zbylé jsem asi nezvládla docenit. Pokud ale hledáte něco, co vám ukáže každodennost a v čem se najdete, určitě tuhle sbírku povídek doporučuju. Třeba se i poučíte.

 

Julie Caplin: Pláž v Chorvatsku

Nebyl by to listopad, kdybych nepřidala jeden romantický příběh, tentokrát z Chorvatska. Maddie a Nick, které již známe z Cukrárny v Paříži, se potkají právě v Čechy opěvované dovolenkové destinaci. Maddie pracuje na lodi, na níž tráví Nick dovolenou společně se svou krásnou přítelkyní-modelkou a dalšími pár přáteli. Nebyla by to Julie Caplin, aby se ale všechno nezačalo příliš komplikovat.

Po Hotýlku na Islandu se tohle stane asi dalším mým oblíbeným dílem, a to nejen díky postavám, které známe z předešlé knihy. A že já tyhle spojitosti miluju! Je to ale zase trošku jiné, nakousne se tam poměrně závažné téma a zkrátka si užijete pěknou dovolenou na jachtě v Chorvatsku.

 

Jo Nesbø: Žárlivost a jiné povídky

Knížky od Nesbeho jsem vždycky měla ráda. Jeho detektivní série s Harrym Holem mě vlastně přivedla k detektivkám a thrillerům. Po delší době se mi do ruky dostal tenhle jeho počin, přesněji sbírka povídek, které pojí téma žárlivosti.

Jsem zklamaná. Nevím, zda je to tím, že jsem z jeho stylu psaní již vystřízlivěla, je to již nějaký pátek, co jsem z jeho série četla poslední díl, ale tahle sbírka mě opravdu zklamala. Zajímavé mi tam přišly jen asi dvě, a to ani nebyla povídka Žárlivost, kterou najdete hned v názvu. Doufám, že si to u mě autor v budoucnu zase napraví.

 

Na závěr bych Vás chtěla pozvat na svůj instagramový profil Korektorkana síti, kde momentálně do Vánoc probíhá adventní kalendář spojený se soutěží o knížky. Více se dozvíte v příslušném příspěvku.

Komentáře

Oblíbené příspěvky