Domácí Pumpkin Spice Latte

Podzim se nám pomalu vkrádá do všech zákoutí našich životů. Pro mě symbolem začátku podzimu je vždy okamžik, kdy se ve Starbucksu objeví jejich pověstné Pumpkin Spice Latte. Dnes jsem si pro vás připravila recept na jeho základ, tedy na dýňový sirup. Věřím, že jej spousta milovníků této speciality ocení, protože vyjde mnohem levněji.

 

Ingredience

  • 1 dýně hokaido
  • 200–250 g třtinového cukru
  • 1 lžíce mleté skořice
  • 1 lžíce mletého nového koření
  • 1 lžíce mletého zázvoru
  • 1 lžíce hřebíčku
  • 750 ml vody

 

Postup

Nejdéle na všem trvá příprava dýně. Tu pořádně omyjte, rozkrojte, vydlabejte semínka a odstraňte stopky. Na pečení pak doporučuji rozkrájet na menší kousky, bude to rychlejší. Vyložte na plech s pečicím papírem a vložte do trouby vyhřáté na 180 stupňů – konkrétní dobu pečení vám neřeknu, je nutné kontrolovat, až bude dýně měkká, já ji tam měla cca 30 minut.

Upečenou dýni rozmačkejte vidličkou nebo rozmixujte v mixéru. Pokud máte dýni hokaido, můžete i se slupkou, pečením změkne.

Dejte si vařit vodu s cukrem. Postupně míchejte, dokud se cukr zcela nerozpustí. Nechte povařit cca 5 minut. Následně přidejte zbývající koření a dýňové pyré. Pořádně zamíchejte a nechte dalších 5–10 minut na mírnějším plamenu vařit – směs začne trochu houstnout a začne se podobat sirupu.

Směs odstavte a nechte trochu vychladnout. Následně přes cedník propasírujte. Hustou kaši z dýně a koření můžete dále použít při pečení. Propasírovaný sirup uchovávejte v lednici, vydrží až několik týdnů.

Teď už vám jen stačí káva a mléko a vaše domácí Pumpkin Spice Latte je na světě!


PS: Při psaní tohoto článku mi latte dělalo společnost a musím říct, že opravdu provonělo celý byt.

Komentáře

  1. Recept musím niekedy vyskúšať, keďže Starbucks mám dosť ďaleko. Takto by som ho mohla mať kedykoľvek. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavý nápad, udělat si Pumpkin Latte doma :o) Já jsem mu teda nikdy nepřišla na chuť, ale věřím, že ten kdo ho má rád určitě recept ocení.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky