Dovolená na Šumavě

Někdo sní o tom vyvalit se u moře a týden nic nedělat, někdo tráví dovolenou aktivně a vyrazí třeba do hor. Moje letošní dovolená proběhla na Šumavě, a ačkoli ji provázelo pár nezdarů, byl to jeden z nejlepších týdnů za posledních pár let.

Jelikož má přítel v tomto koutě republiky rodinu, odpadl nám obrovský kus starostí – ubytování. Usídlili jsme se na tchánově druhém panství a měli jej celé jen pro sebe. Tedy jen my dva, pár oveček, koza a dvě kachny – haha. Plánů jsme měli hodně, ale současně taky žádné. Vzali jsme si s sebou kola, že si dáme trochu do těla – nechci ale předbíhat.

Po absolvování povinných rodinných návštěv jsme se vydali ke zřícenině hradu Rýzmberk. Dnes si to představte už jen jako věž a hospůdku na kopci uprostřed lesů u obce Kdyně. Výhled je odsud opravdu krásný, nicméně samotný výstup na věž je snad jen pro silnější povahy – celou dobu se to nějak prohýbalo, vrzalo a praskalo, že jsem opravdu jen čekala na to, kdy se pode mnou něco propadne.

Další den jsme se rozhodli, že se vydáme na kolech k vodní nádrží Nýrsko. Bohužel cíle cesty jsme nedosáhli, protože se přítelovi po několika kilometrech šlapání do kopce píchlo kolo. Takže následovala rychlá cesta zase dolů k autu. I tak bylo těch pár kilometrů skvělých (i když moje plíce křičí opak). Zastavili jsme se u zříceniny hradu Pajrek, odkud je taky docela pěkný výhled, i když mezi stromy. O kousek níž jsme pak na louce našli lavičku a odtud byl opravdu krásný výhled!

Absence kol, ale i vedra naše plány trochu ochromily, nicméně jsme se ještě jeden den vydali alespoň do nedalekého Horšovského Týna do zdejších zámeckých zahrad. Na samotné prohlídky zámků a hradů s přítelem moc nejsme, proto jsme si raději vybrali, že se projdeme parkem a vystoupáme na zdejší roztomilou vyhlídku. Krása a ticho!

Můžete teď namítnout, že jsme toho zas tak moc neviděli, ve výsledku jsme si ale jeli hlavně odpočinout (a pokecat si se zvířectvem, haha). Starali jsme se tchánovi o ovečky, beran mi dvakrát dupl na nohu, když jsme je zaháněli večer domů, kachny nám nemilosrdně střežily obydlí. Byla to taková pohoda! No a s přítelem to byla naše vlastně první dovolená, kdy jsme někde byli (skoro) sami.

Jo a mám pro vás jeden gastro tip. Pokud někdy zavítáte do Domažlic, určitě navštivte zdejší řeckou restauraci. Obsluha sice občas na něco zapomene, ale je neskutečně milá a jídlo nám chutnalo!

Jediné, co nás mrzí, je, že jsme o týden minuli pověstné chodské slavnosti. Tak doufám, že to třeba příští rok chytneme!

Komentáře

  1. Fotky sú naozaj nádherné a som rada, že si si dovolenku užila. U mňa sa žiadna dovolenka tento rok asi nekoná, nejako na to nie je čas. Ale viac-menej je to kvôli tej neurológii, pretože nemám tušenia, čo sa bude po tej kontrole diať... Na Šumave som nebola, ale viem, že tam má rodinu mamkina kolegyňa. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Já jsem horalka, takže téměř každá dovolená probíhá někde v horách. Šumavu jsem párkrát navštívila, je tam krásně, ale moje srdce patří Beskydám a Krkonoším :o)

    OdpovědětVymazat
  3. Já pokaždé taju nad tím, jak je u nás vlastně krásně!

    Eli | Ve znamení býka

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem ráda, že jste si to užili! Vypadá to všechno krásně a hrady, zříceniny, zámky... rozhledny, to je pro mě jako dělané ♥ Tuhle dovolenou jste si zasloužily a až na nějaké nezdary to vyšlo krásně. :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Krásný článek! Skvělé slyšet, že zvířectvo moc nezlobilo! :D Upřímně bych se berana asi bála. Fotky krásné, ta příroda je nádherná.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Oblíbené příspěvky